söndag 28 mars 2010

Nålbunden mössa i rosa flerfärgad Eskimå

Mitt nästa försök på nålbindning blev ytterligare en mössa. Denna gången i ett köpt garn, Drops Eskimå Print natur/gammelrosa färg nr 16. Garnåtgång nästan 100 g.

Denna mössa är i princip felfri, men jag är inte helt nöjd med intagningen upptill. Jag börjar alltså nerifrån och arbetar mig uppåt. På den här mössan har jag sedan tagit in i var 4e maska. Det blev väl sådär. Mössan har ändå varit en favorit under vintern, den är varm, skön och fin! Och mönstret som blir, både av själva nålbindningen och av garnets färg är ju jättefint, tycker jag!



Jag är inte överens med Blogger vad gäller att lägga in bilder... dessa två är båda inlagda i bildstorlek "mellan" men ändå är de olika stora... Och varje gång man lägger in en bild så lägger Blogger till några extra tomma rader mellan varje stycke jag skrivit... varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar